Dat is waar wij hun goed konden aanvullen. Voor mij was het destijds de eerste keer dat ik in deze versie van EY's design systeem ging werken. Dus ik heb enerzijds een analyse gedaan van Motif, en anderzijds van de huidige opzet van CAP. Zo kon ik efficiënt de reeds bestaande schermen omzetten naar Motif, en tegelijkertijd kon ik ook snel nieuwe functionaliteiten toevoegen.
Nu het team een groter budget had, konden ze de applicatie namelijk ook gaan uitbreiden. Ik werd meegenomen als onderdeel van hun inhoudelijke team om te leren kennen wat en waarom ze bepaalde functionaliteiten wilden toevoegen. Zo kon ik hun wensen snel schetsen en itereren tot we een gewenst eindresultaat hadden.
De livegang van de applicatie was een groot succes en nadat de applicatie een tijd live was en gebruikt werd stond het team weer op het punt om nieuwe toevoegingen te maken. Al eerder had ik opgemerkt dat de initiële opzet destijds wat navigatieproblemen met zich meebracht. Ook het team had dit opgemerkt en zij wilden graag in kaart brengen waar de problemen nu precies lagen en wat we konden doen om deze te verbeteren.
Ik heb een aantal usability tests uitgevoerd en de resultaten hiervan geanalyseerd. Deze heb ik gepresenteerd in een lijst met de meest genoemde pijnpunten, en daarbij aangegeven welke het meest kritiek zijn en hoe makkelijk of moeilijk deze op te lossen zijn.
Op basis van deze aanbevelingen heb ik een herontwerp mogen maken. Ik heb een quick win design aangeleverd en een iets uitgebreider redesign. Hierbij heb ik rekening gehouden dat het grootste gedeelte van het budget beschikbaar moest blijven voor nieuwe ontwikkelingen. De schermen zijn inhoudelijk dus weinig gewijzigd om kosten te besparen, maar navigatie technisch zijn de schermen iets anders ingedeeld.
Het team was heel blij met beide uitwerkingen en was van plan eerst de quick wins te pakken en vervolgens de grotere wijzigingen toe te passen.
Door de fijne samenwerking is er over de tijd heen altijd specifiek naar mij gevraagd als ontwerper als er iets toegevoegd of veranderd moest worden.
Helaas heeft ieder succes ook een kleine keerzijde. Het project liep zo goed dat het uiteindelijk is overgenomen door EY Global, waardoor het gehele project is overgedragen voordat ik de nieuwe wijzigingen live heb kunnen zien.