Scherm uit de MDR applicatie
EY Mandatory Disclosure Regime
Het Mandatory Disclosure Regime is een digitaal hulpmiddel om aan de DAC6 wetgeving te voldoen. Mijn collega’s bij EY moesten deze oplossing kunnen gaan gebruiken zodra deze regelgeving inging. Daarom moesten we dus al aan de slag terwijl de wetgeving nog aan verandering onderhevig was. De uitdaging lag niet alleen bij het constant veranderende canvas, maar ook in de beperkingen van EY's stijl destijds.
2e scherm uit de MDR applicatie
Bij dit project werkten ik met sprints van 2 weken. In de korte tussenperiodes belde ik veelvuldig met onze product owner en kennisexpert uit Engeland. Zij vertelde mij wat het volgende stukje regelgeving was dat wij in de applicatie moesten verwerken. Omdat ik snel connecties kan leggen en visueel denk, hoefden we daar niet meerdere meetings alleen maar over te praten, maar zette ik dit vervolgens direct om in een digitale schets.

Dit was mijn eerste project binnen EY en ik leerde al snel dat deze manier van werken, waar ik na de eerste meeting direct een aantal visuele uitwerkingen maakte, erg goed aansloeg. Wanneer de product owner of klant een visuele uitwerking ziet gaat het voor hen vaak veel meer leven dan dat ze er alleen maar over praten of schrijven. Op deze manier krijg je eerder de juiste vraagstukken naar boven zodat je deze tijdig kunt tackelen.
Omdat de regelgeving complex was en met veel afhankelijkheden en land-specifieke uitzonderingen werkte, kon het designproces behoorlijk uitdagend zijn. Ik moest ontwerpen hoe de schermen er in al hun mogelijke combinaties uitzagen, wat soms tot een grote hoeveelheid schermen leidde. Daarnaast moesten de developers hier ook nog eens mee kunnen werken. Dit leidde ertoe dat ik ondersteunend aan de designs ook flows maakte, of dat ik zelfs schermen in een beslisboom zette, zodat iedereen het overzicht had.

Deze tool is ontworpen in de stijl die EY destijds aanhield. Dit was voor het tijdperk van design systemen, en helaas was een specifieke documentatie voor digitale applicaties binnen EY niet aanwezig. Er is daarom gewerkt aan de hand van het algemene huisstijlboek, waarin ongeveer een totaal van 10 kleuren (inclusief) tinten stond aangegeven. Ik liep er dan ook al snel tegenaan dat met de complexiteit die deze applicatie met zich meebracht ik veel meer kleuren en tinten nodig had. Daarom begon ik zelf steeds meer bij te houden welke kleuren in welke situaties bijgehouden werden. Ook hertekende ik iconen van png formaat naar svg formaat. 
3e scherm uit de MDR applicatie
4e scherm uit de MDR applicatie
Na het grootste gedeelte uitgewerkt te hebben, heb ik uiteindelijk het MDR project overgedragen aan mijn collega's. Door het succes hebben ook zij dit uiteindelijk moeten overdragen aan EY Global.

Naast dat MDR een veel gebruikte oplossing binnen EY is, wordt het ook met succes aan externe klanten geleverd.